Ana içeriğe atla

Merkezimiz araştırmacılarından Dr. Mahmut Sami Yiğiter ile Dr. Erdem Boduroğlu tarafından yürütülen yapay zekâ temelli açık uçlu soru puanlama sistemlerine yönelik çalışma, SSCI Q1 kategorisinde yer alan ve 5.4 etki faktörüne sahip Education and Information Technologies dergisinde yayımlandı.

Bu çalışma, özellikle açık uçlu öğrenci yanıtlarının yapay zekâ ile puanlanması konusunda hızla gelişen uygulamalara yönelik önemli bir ihtiyaçtan hareketle geliştirildi. Açık uçlu soruların değerlendirilmesi hem zaman alıcı hem de değerlendiriciler arası tutarlılığı etkileyen bir süreç olduğundan, yapay zekâ tabanlı otomatik puanlama sistemleri giderek daha fazla tercih ediliyor. Geliştirilen AI-SAS (Artificial Intelligence Scoring Attitude Scale) ölçeği, öğrencilerin bu tür sistemlere yönelik tutumlarını güvenilir biçimde ölçerek, yapay zekâ destekli açık uçlu puanlama teknolojilerinin eğitim ortamlarında nasıl karşılandığını sistematik şekilde değerlendirme imkânı sunuyor.

AI-SAS, eğitim kurumlarının açık uçlu soruların yapay zekâ ile puanlanmasına ilişkin öğrenci yaklaşımını belirlemesine, bu teknolojilerin kabul düzeyini ölçmesine ve uygulama öncesi gerekli düzenlemeleri planlamasına yardımcı bir araç niteliği taşıyor. Aynı zamanda geliştiriciler için öğrenci perspektifini anlamaya, politika yapıcılar için ise yapay zekâ tabanlı açık uçlu puanlama sistemlerine ilişkin karar süreçlerini desteklemeye yönelik anlamlı bir zemin sağlıyor.

Bu çalışma, yapay zekânın açık uçlu soruların değerlendirilmesinde etkili biçimde kullanılmasına yönelik araştırmalar için önemli bir referans kaynağı oluşturmaktadır.

Araştırmacımızı tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

mahmusamiyigiter

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.